Aerial Kismama jóga - Tulasi Jóga
info@tulasijoga.hu
+36 20 828 6215
Nyitva: minden jógaóra előtt és után 20 percig
info@tulasijoga.hu
+36 20 828 6215
Nyitva: minden jógaóra előtt és után 20 percig

Aerial Kismama jóga

Aerial Kismama jóga

Készülj fel testileg és lelkileg a várandósság és a szülés élményére egy különleges selyemhinta segítségével!

A kismama jóga célja, hogy várandósságod örömteli várakozás legyen, és kötődésed a babádhoz már a kezdetektől kialakíthasd. A jóga eszköztárának segítségével megtanulhatsz figyelni arra, ami most a legfontosabb: a babádra és önmagadra. A foglalkozások segítenek Neked, hogy tudatosabban készülj, és legyél jelen a szülés, születés során, illetve megkönnyítik az azt követő regenerációt is.

A gyakorlatokat egy selyemhinta segítségével (hammock) végezzük, ezzel is támogatva a pontos és lágy kivitelezést. A hammockban végzett gyakorlatok fizikai szinten a vállöv, a gerinc és csípő területét fejlesztik és nyújtják úgy, hogy az anyag segítségével tehermentesítjük ezt a területet.

Lelki szinten a selyem érzékelése a bőrön enyhít az érzelmi bizonytalanságon és segít átélni ugyanazt a lebegés élményt, amit a kisbabád érez a pocakodban.

Milyen gyakorlatokat sajátíthatsz el az órákon?

  • A medencealapi izmok, gátizmok megerősítése, felkészítése a szülésre.
  • Az első, második és harmadik trimesztert célzottan támogató gyakorlatok.
  • A várandósság panaszait enyhítő és szülésfelkészítő gyakorlatok.
  • A szülés utáni regenerációt támogató gyakorlatok.

Hogyan épül fel az Aerial Kismama jóga?

A hammockot térd magasságban használjuk, kiegészítőként jógatéglát, párnát vagy plédet alkalmazunk. Az órát a hammockban, az úgynevezett ’magzat pózban’ kezdjük, ezzel a lecsendesüléssel hangolódunk a kisbabánkra. Majd kibújunk a selyemhintából és bemelegítéssel folytatjuk- ülő és talajmenti gyakorlatokkal, segédeszközként a hammock is szerepet játszik. Áramlóan, teljes testet átmozgató flowban végezzük a gyakorlatokat és csak azokat az ászanákat tartjuk ki, amikben egyszerre pihenni is lehet a selyemhinta segítségével.

Az óra végén gátizomtornát végzünk és olyan légzőgyakorlatokkal hangolódunk a relaxációra, melyek a vajúdást és a szülést könnyítik meg. Az óra végi relaxáció a hammockban hintázó mozgás segítségével segíti a kikapcsolódást és elmélyülést. Ebben az állapotban tudjuk a testet, elmét tudatosan ellazítani, kapcsolatba lépve a babával is.

Mit érdemes még tudnod?

A foglalkozásokon jógás/Aerial jógás előképzettség nélkül is részt vehetsz, akár már a várandósságod kezdetétől, de a 13. héttől is bátran belefoghatsz. A 8. és a 12. hét között az aktív gyakorlás helyett légzőgyakorlatok és relaxáció, pihenés javasolt – ez a placenta megtapadásának időszaka.

Az óra rólad és a babádról szól. A gyakorlás alatt nincs elvárás miből-mennyit “kell” végezni. A fontos, hogy jól érezd maga, miközben kellemesen átmozgatod tested. Ha valamelyik gyakorlat nem esik jól, azt kihagyhatod, vagy kérheted az oktató segítségét, hogy mást javasoljon helyette.  A selyemhinta egy különleges megtapasztalása annak, hogyan “veszíthetjük el” a talajt a lábunk alól, miközben könnyedén “lebegünk”.

Éld át ezt a csodálatos lebegést!

Oktató:

IMG_8151-e1597183614386.jpg
Mészáros Dorottya
Aerial, Aerial Kids, Aerial Kismama jóga