Kezdő vagy? - Tulasi Jóga
info@tulasijoga.hu
+36 20 828 6215
Nyitva: minden jógaóra előtt és után 20 percig
info@tulasijoga.hu
+36 20 828 6215
Nyitva: minden jógaóra előtt és után 20 percig

Kezdő vagy?

Hasznos tippek és tanácsok kezdőknek

Mit kell tudnod a jógáról?

A jóga nem csupán egy újabb fitness irányzat a sok közül. Egy többezer éves múltra tekintő, Indiából származó holisztikus rendszer, ahol az ászanákból álló mozgás mellett különösen fontosak a légzőgyakorlatok és a meditáció, amik segítenek lecsendesíteni az elméd a mindennapi rohanás után.

A jógával kapcsolatban sokak fejében az a kép él, hogy már első alkalommal a nyakadba kell akasztanod a lábad és órákig csak mozdulatlanul meditálsz. Ám fontos tudnod, hogy egy indiai jógi gyakorlását nem lehet összehasonlítani egy kezdő jógaórával. Életmódunkból és a gyakori széken ülésből fakadóan kevésbé vagyunk hajlékonyak, és mentálisan is teljesen más kihívásokkal nézünk szembe a mindennapok során.

Milyen hatása van a rendszeres jógagyakorlásnak?

Jógaóráink legfontosabb célja, hogy megtaláld a saját utad a testi, szellemi és lelki egészség felé. A testgyakorlatok (ászanák) elsajátítása segít javítani az erőd és hajlékonyságod, valamint mélyebben megismerni a fizikai tested és tudatosabban irányítani a működését. A tanult légzőgyakorlatoknak (pránájáma), relaxációs és meditációs technikáknak köszönhetően pedig napról napra közelebb kerülhetsz a belső békédhez és egy harmonikus, stressz nélküli élethez.

Mi vár rád egy jógaórán?

Oktatónk elejétől a végéig instruálja az órát, ha pedig elakadnál közben, mindenben segít neked. Az óra ráhangolódással kezdődik, amikor ülő vagy fekvő helyzetben lépésről lépésre elengedünk mindent, ami a nap folyamán foglalkoztatott minket, és tudatosan ráhangolódunk a jógaórára. Mikor testben és lélekben is megérkeztünk az órára, kezdetét veszi a bemelegítés. Ezt követően az adott jógatípushoz kapcsolódó ászanákat (jóga pózokat) gyakoroljuk. Az órát vezetett relaxációval zárjuk fekvésben, ami egyszerre pihenteti a testünket és felfrissíti az elménket.

Fontos, hogy óra közben folyamatosan figyelj a saját tested jelzéseire. Ha úgy érzed, elfáradtál, bármikor nyugodtan állj meg és pihenj egy keveset.

Bármilyen betegséged, sérülésed van, még az óra előtt jelezd az oktatónak, hogy tudjon rá figyelni a gyakorlás során (fejfájás, szédülés és műtét is számít). Ha kisbabát vársz, szintén jelezd az óra megkezdése előtt, hogy csak olyan gyakorlatokat végezz, amik a várandósság alatt is teljesen biztonságosak számodra.

Milyen típusú órákon vehetsz részt kezdőként?

Bármelyik jógaóránkra ellátogathatsz, mert oktatóink minden órát a gyakorlók képességeihez igazítanak, így kezdőként is bátran belevághatsz a neked tetsző jógairányzat gyakorlásába. Érdemes többféle órát is kipróbálnod, hogy megtaláld a számodra legideálisabb jógatípust.

Milyen tanfolyamokkal várunk kezdőként?

Kezdő jóga tanfolyam (10 alkalmas) – 2018. szeptember 11-től

Ha szeretnéd lépésről lépésre elsajátítani a tradicionális hatha jóga ászanáit (jóga pózokat) és módszereit, szeretettel várunk Kezdő jóga tanfolyamunkra! A képzésen megszerzett tudásod biztos alapod ad majd mind az otthoni gyakorlásodhoz, mind a stúdióban vezetett jógaórákhoz. További részletekért és jelentkezésért kattints ide!

Intenzív kezdő jóga tanfolyam (3 napos) – 2018. október 12-14.

Ha a hétköznapi elfoglaltságaid mellett nincs időd részt venni egy többhetes képzésen, akkor ez az intenzív, 3 napos tanfolyam egy fantasztikus lehetőség számodra, hogy elindulhass a testi, szellemi és lelki egészség felé vezető úton. További részletekért és jelentkezésért kattints ide!

Mit hozz magaddal?

  • Kényelmes nadrágot (évszaknak megfelelően hosszú vagy ¾-es)
  • Pólót (Aerial jógára javasoljuk, hogy ne ujjatlan pólóban gyere, mert egyes gyakorlatoknál kényelmetlen lehet)
  • Esetleg zoknit, hogy a relaxáció alatt se fázzon a lábad (cipőre a jógaórán nem lesz szükséged)
  • Infrás óráinkon egy nagyméretű törölköző használata kötelező, amit magaddal hozhatsz vagy bérelhetsz is 300 Ft-ért.
  • Jógamatracot biztosítunk számodra, de ha inkább a sajátodat szeretnéd használni, nyugodtan hozd magaddal az órára.

Milyen eszközöket használunk még?

A jógaórán különböző segédeszközöket használunk, amelyek segítséget, kiegészítést nyújtanak a gyakorlás során (jógatégla, heveder, ülőpárna, hengerpárna, takaró). Nem minden órán használjuk őket, ez függ az óra típusától, és attól is, hogy az oktató milyen óratervet állított össze.

Mikor érkezz meg?

Érdemes az órakezdés előtt legalább 15 perccel megérkezned, hogy legyen elég időd átöltözni és felkészülni a gyakorlásra.

Mire figyelj érkezéskor?

Utcai cipőnket a bejáratnál levesszük, és már az öltözőbe sem megyünk be vele.

Mikor egyél és igyál?

Az órára ne érkezz éhesen, de javasoljuk, hogy jógázás előtt 2-3 órával már ne egyél.

Óra közben nem javasolt az ivás, de egy-egy korty megengedett, ha megszomjaznál. A gyakorlás végén pedig kifejezetten ajánlott, hogy sok folyadékot fogyassz, mert segíti a jóga hatására beindult méregtelenítő folyamatokat.

Mikor és hogyan tudsz fizetni?

A fizetés mindig az óra előtt történik, lehetőséged van napijegy vagy különböző típusú bérletek vásárlására is, amikkel kedvezményes áron vehetsz részt egy-egy alkalmon. Stúdiónkban készpénzzel, bankkártyával és SZÉP Kártyával (MKB, K&H, OTP) is fizethetsz.